Túraútvonalak

Dobogókőn áthalad az Országos Kéktúra (kék sáv), illetve megközelíthető innen a Lajos-forrás (sárga sáv, és áthaladt a hegycsúcson a Téry-ú, amely a környék középkori kolostorromokon visz végig.

A túraútvonalak a Menedékház mögött a kilátónál futnak keresztül, a körutak ide érnek vissza illetve tájékoztató táblákat is itt lehet találni.

Rezső körút

Rövid, könnyű séta Dobogókőn a Rezső-kilátóig, ahonnan gyönyörű a panoráma. Innen jobban látható a Dunakanyar és a Prédikálószék nem takarja ki Visegrádot és Nagymarost.

Hossza: kevesebb mint 1 km
Időtartam: 30 perc
Nehézsége: könnyű
Jelzése: kék körút jel

Zsivány-körút

Könnyű séta, amely Dobogókőről a Zsivány-szikláig vezet és vissza. Gyerekekkel is könnyen bejárható.

Hossza: 2 km

Időtartam: 1 óra
Nehézsége: könnyű
Jelzése: piros körút jel

Thirring körút (nevezik még Turul és Táltos körútnak is)

A körutat dr. Thirring Gusztáv-ról (1861-1941) nevezték el, aki dr. Téry Ödönnel együtt rengeteget tett a túrázás népszerűsítéséért és Dobogókőért. A körút a hegycsúcs északi részén, páratlanul szép sziklaformák mentén visz végig. Két bejáratát faragott kapuk jelölik. A körút vonalvezetése madártávlatból egy kitárt szárnyú turul madárra hasonlít, ezért Turul vagy Táltos körútnak is nevezik.

Az útvonal néhol meredek, csúszós, de túrázásra alkalmas öltözetben bátran járható, illetve gyerekek szülői segítséggel teljesíteni tudják a túrát.

Hossza: 2,5 km
Időtartam: kb. 1 óra
Nehézsége: közepesen nehéz

Jelzése: sárga körút jel

Nagyboldogasszony körút

Jelöletlen, de járható túraútvonal. A kilátó mellett indul a Thirring körút és a körút jelzéseit kell követni egészen a sziklák aljáig, majd ott a gerincen tovább haladni egy erdei kocsiútig. Balra haladva érkezünk a Déry- vagy más néven Nagyboldogasszony forráshoz. Innen lefelé kell haladni az aszfaltos erdei útig, ahol nyugatra haladva a Miklós-kút, majd a Rám-hegy a következő tájékozódási pont. A Rám hegyi útelágazástól lehet megmászni a hegyet, majd a Dobogókői fennsíkon kényelmes gyalogút vezet vissza a kilátóhoz.

Hossza: 4 km
Időtartam: minimum 4 óra
Nehézsége: nehéz
Jelzése: jelzés nélküli

04_turautvonalak

Fentről lefelé a turistajelek: Országos Kéktúra, Rezső körút,

Rám-szakadék körút

A kilátótól a sárga sáv jelzésen kell elindulni, ami elvezet a Lukács-árokig, majd a Malom völgyet elérve, kell áttérni a zöld sáv jelzésre és ezen az útvonalon elérni a Rám-szakadék alsó bejáratát, majd alulról felfelé megmászni.

Hossza: 12 km
Idő: legalább 4-5 óra
Nehézsége: nehéz
Jelzése: sárga és zöld sáv

Fontos!

A Rám-szakadék zöld jelzésű turistaútján kizárólag alulról felfelé, azaz Dömös felől Dobogókő irányába járható. Dobogókőről Dömös irányába, azaz lefelé a Lukács-árokban vezető sárga turistajelzést kell követni.